The various aspects of the aesthetic education of the elite (art, taste, morals and society) in the 18th century, between the classical canons and the humanist revivals, are examined here, starting with a study of the main aesthetic-philosophical systems of the 17th and 18th centuries and examining texts such as Condillac's 'Cours d'etude', Locke's 'Thoughts on Education', Lord Shaftesbury's 'Letters to a Young Student at the University' and Lord Chesterfield's 'Education of the Gentleman', among others.

GATTI, A. (2012). Un ideale di politior humanitas rivisitato. L'educazione estetica delle élites in età moderna. ROMA : Aracne.

Un ideale di politior humanitas rivisitato. L'educazione estetica delle élites in età moderna

GATTI, Andrea
2012

Abstract

The various aspects of the aesthetic education of the elite (art, taste, morals and society) in the 18th century, between the classical canons and the humanist revivals, are examined here, starting with a study of the main aesthetic-philosophical systems of the 17th and 18th centuries and examining texts such as Condillac's 'Cours d'etude', Locke's 'Thoughts on Education', Lord Shaftesbury's 'Letters to a Young Student at the University' and Lord Chesterfield's 'Education of the Gentleman', among others.
2012
La formazione delle élites in Europa. Dal Rinascimento alla Restaurazione
189
204
GATTI, A. (2012). Un ideale di politior humanitas rivisitato. L'educazione estetica delle élites in età moderna. ROMA : Aracne.
GATTI, Andrea
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/946895
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact