General objective: To create more inclusive educational environments in East Jerusalem Primary School by adopting a bio-psycho-social approach and promoting greater inclusion of people with disabilities. Specific objective: To lead and accompany primary school teachers and educators to adopt inclusive approaches, teaching them to use active educational methodologies on a daily basis. The intervention aims to improve primary schools in East Jerusalem, with a specific focus on children with disabilities or learning difficulties. Through a strategic partnership among universities, the Project aims to reinforce the institutional role of the University of Jerusalem (AlQuds), which is struggling to maintain its efficiency and unity. The academic networking between the department of education of AlQuds University, University of Bologna (UniBO) and University of Macerata (UniMC) and other Palestinian universities, will trigger a virtuous process of capacity building for scholars of AlQuds, enhancing their role as technical advisors on the field of inclusive education. In fact, most activities targeting primary schools will be run and/or supervised by university researchers, with the final goal of creating a synergy between Palestinian schools and AlQuds University. By working with local universities, the Action aims to have a medium/long term impact, being universities key-actors for change for future generations. In order to preserve AlQuds’ historical unity, most activities will take place in the campus in AbuDis while coordinating with the equivalent department in Beit Hanina.

Obiettivo generale: Rendere gli ambienti educativi della scuola primaria di Gerusalemme Est più inclusivi, adottando un approccio bio-psico-sociale e favorendo una maggiore inclusione delle persone con disabilità. Obiettivo specifico: Condurre e accompagnare gli insegnanti e gli educatori della scuola primaria ad adottare approcci inclusivi, insegnando loro ad utilizzare quotidianamente metodologie attive di educazione. L’intervento mira a migliorare la scuola primaria a Gerusalemme Est, con uno specifico focus sui bambini con disabilità o con difficoltà dell’apprendimento. All’interno di una collaborazione strategica tra Università, l’azione mira a rinforzare il ruolo istituzionale dell’Università di Gerusalemme Al Quds. La rete accademica tra il Dipartimento dell’Educazione dell’Università di Al Quds, l’Università di Bologna (UNIBO) e l’Università di Macerata (UNIMC) e le altre università palestinesi, garantirà un percorso formativo per i ricercatori di Al Quds, migliorando il loro ruolo come consulenti tecnici nell’educazione inclusiva. Gli Istituti primari saranno supervisionati dai ricercatori universitari con lo scopo finale di creare una sinergia tra le scuole Palestinesi e l’Università di Al Quds. Lavorando con le Università, l’azione mira ad avere un impatto positivo sul medio/lungo termine, essendo le università fattori chiave per il cambiamento della mentalità delle giovani generazioni. Al fine di preservare l’unità storica di Al Quds, la maggior parte delle attività si svolgerà nel campus di Abu Dis, coordinandosi con il Dipartimento omologo di Beit Hanina. I due istituti per l’infanzia, affiliati all’Università, saranno incaricati dell’empowerment della comunità in un contesto sociale frammentato a causa di differenti status di identità, diritti civili e alleanze tribali. Ospitando servizi educativi e attività ricreative faciliteranno l’inclusione dei bambini e rinforzeranno il loro senso di appartenenza alla comunità.

Pacetti Elena, Soriani Alessandro (In stampa/Attività in corso). Including Jerusalem. Promuovere l’inclusione come un processo di unificazione per la scuola primaria nelle comunità frammentate di Gerusalemme Est.

Including Jerusalem. Promuovere l’inclusione come un processo di unificazione per la scuola primaria nelle comunità frammentate di Gerusalemme Est

Pacetti Elena
Primo
Investigation
;
Soriani Alessandro
Secondo
Investigation
In corso di stampa

Abstract

General objective: To create more inclusive educational environments in East Jerusalem Primary School by adopting a bio-psycho-social approach and promoting greater inclusion of people with disabilities. Specific objective: To lead and accompany primary school teachers and educators to adopt inclusive approaches, teaching them to use active educational methodologies on a daily basis. The intervention aims to improve primary schools in East Jerusalem, with a specific focus on children with disabilities or learning difficulties. Through a strategic partnership among universities, the Project aims to reinforce the institutional role of the University of Jerusalem (AlQuds), which is struggling to maintain its efficiency and unity. The academic networking between the department of education of AlQuds University, University of Bologna (UniBO) and University of Macerata (UniMC) and other Palestinian universities, will trigger a virtuous process of capacity building for scholars of AlQuds, enhancing their role as technical advisors on the field of inclusive education. In fact, most activities targeting primary schools will be run and/or supervised by university researchers, with the final goal of creating a synergy between Palestinian schools and AlQuds University. By working with local universities, the Action aims to have a medium/long term impact, being universities key-actors for change for future generations. In order to preserve AlQuds’ historical unity, most activities will take place in the campus in AbuDis while coordinating with the equivalent department in Beit Hanina.
In corso di stampa
2022
Pacetti Elena, Soriani Alessandro (In stampa/Attività in corso). Including Jerusalem. Promuovere l’inclusione come un processo di unificazione per la scuola primaria nelle comunità frammentate di Gerusalemme Est.
Pacetti Elena; Soriani Alessandro
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/944911
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact