The articles in this issue 39 of FAMagazine move – flowing entirely or at least defining the opposite ends – along the theoretical space that covers the distance between composition and analogue mounting, both grasped, and not exclusively, as tools to construct the language of architecture. If we wish, it is still a matter of time, the time of the architectural composition process and its swinging between the instant in which the “déjà vu” is called more or less consciously to mind – following the reasoning of the heart – and the development of a path whose route is addressed by a method – observing the rigour of a law.
I testi di questo numero 39 di FAMagazine si muovono – percorrendolo per intero o, per lo meno, definendone i capi opposti – lungo lo spazio teorico che copre la distanza tra composizione e montaggio analogico, intesi entrambi e non esclusivamente come gli strumenti per la costruzione del linguaggio dell’architettura. Se vogliamo, si tratta ancora di una questione di tempo, il tempo del processo della Composizione architettonica e il suo oscillare tra l’istante in cui il “già visto” viene richiamato più o meno coscientemente alla memoria – seguendo le ragioni del cuore – e lo sviluppo di un percorso il cui tragitto è indirizzato da un metodo – osservando il rigore di una legge.
Lamberto Amistadi, Francesco Primari (2017). La legge e il cuore. Analogia e composizione nella costruzione del linguaggio architettonico / Law and Heart. Analogy and Composition in the Construction of architectural Language. Parma : Festival Architettura Edizioni.
La legge e il cuore. Analogia e composizione nella costruzione del linguaggio architettonico / Law and Heart. Analogy and Composition in the Construction of architectural Language
Lamberto Amistadi
;Francesco Primari
2017
Abstract
The articles in this issue 39 of FAMagazine move – flowing entirely or at least defining the opposite ends – along the theoretical space that covers the distance between composition and analogue mounting, both grasped, and not exclusively, as tools to construct the language of architecture. If we wish, it is still a matter of time, the time of the architectural composition process and its swinging between the instant in which the “déjà vu” is called more or less consciously to mind – following the reasoning of the heart – and the development of a path whose route is addressed by a method – observing the rigour of a law.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.