A School of architecture is a place of thought, where theoretical assessment and planning are framed within the notion of knowledge and the construction of the world which surrounds us. In this sense, planning constitutes a moment of synthesis between the analysis of problems and solving them, between rational investigation into the issues posed by a place, and its destiny which has been thought out.
La scuola di architettura è un luogo del pensiero, dove lo sguardo teorico e le risposte progettuali sono rivolte alla conoscenza e alla costruzione del mondo in cui viviamo; in questo senso il progetto costituisce il momento di sintesi tra l’analisi dei problemi e la loro risoluzione, tra l’indagine razionale delle questioni poste in essere dal luogo ed il suo destino immaginato e prefigurato.
Gino Malacarne (2015). Il progetto di architettura e la Scuola | The architectural project and the School. Mantova : Polo Territoriale di Mantova del Politecnico di Milano / Publi Paolini Mantova.
Il progetto di architettura e la Scuola | The architectural project and the School
MALACARNE, GINO
2015
Abstract
A School of architecture is a place of thought, where theoretical assessment and planning are framed within the notion of knowledge and the construction of the world which surrounds us. In this sense, planning constitutes a moment of synthesis between the analysis of problems and solving them, between rational investigation into the issues posed by a place, and its destiny which has been thought out.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.