In this work analytical expressions for capacities and input queue length are derived for two types of PRT off-line stations, based on Weibull-Gumbel distributed boarding times and Pois-son-distributed input flows. Results and micro-simulations show that the longer the stations, the larger is the gap between their effective performance in a PRT network and their respective theoretical station capacity.

Schweizer J., Mantecchini L (2008). Sulla capacità effettiva delle stazioni dei sistemi di trasporto individuali a guida automatica. MILANO : Franco Angeli.

Sulla capacità effettiva delle stazioni dei sistemi di trasporto individuali a guida automatica

SCHWEIZER, JOERG;MANTECCHINI, LUCA
2008

Abstract

In this work analytical expressions for capacities and input queue length are derived for two types of PRT off-line stations, based on Weibull-Gumbel distributed boarding times and Pois-son-distributed input flows. Results and micro-simulations show that the longer the stations, the larger is the gap between their effective performance in a PRT network and their respective theoretical station capacity.
2008
Reti e servizi ferroviari per le aree metropolitane italiane
147
154
Schweizer J., Mantecchini L (2008). Sulla capacità effettiva delle stazioni dei sistemi di trasporto individuali a guida automatica. MILANO : Franco Angeli.
Schweizer J.; Mantecchini L
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/61152
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact