The article focuses on some issues concerning the role of museum education, in a museological more than a generally pedagogical point of view. In particular, it considers the problem of academic and professional training of museum educators, and reports of a specific project in a postgraduate university course, in which students, all young art historians, were invited to engage with science museums and to create a program on relationship between art and science.
Il contributo si concentra su alcune questioni che riguardano la funzione della didattica museale – qui intesa più in chiave museologica che non genericamente pedagogica. In particolare, riflette sul problema della formazione delle figure professionali che si occupano di educazione nei musei e relaziona di un progetto proposto nel contesto di un corso universitario di terzo ciclo, in cui gli studenti, tutti giovani storici dell’arte, sono stati invitati a relazionarsi con i musei scientifici, e a ideare un programma sulla relazione tra arte e scienza
Tartarini, C. (2016). Didattica museale. Sulle tracce di un dilettevole spaesamento. Bologna : Dipartimento delle Arti visive, performative, mediali - Università di Bologna.
Didattica museale. Sulle tracce di un dilettevole spaesamento
TARTARINI, CHIARA
2016
Abstract
The article focuses on some issues concerning the role of museum education, in a museological more than a generally pedagogical point of view. In particular, it considers the problem of academic and professional training of museum educators, and reports of a specific project in a postgraduate university course, in which students, all young art historians, were invited to engage with science museums and to create a program on relationship between art and science.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.