Language learning evalutation and testing are always controversial within institutional practices. In this contribution we will display the research and development steps followed in the conception and validation of SELF – Système d’Evaluation en Langues à visée formative, in its six different languages (Italian, English – already deployed on more than 4,000 students – Japanese, Chinese, Spanish and French), with particular emphasis on the approach followed according to the cycle of testing. We will focus on the application of the validity and usefulness principles and we will sketch a frame for qualitative validation.

Approcci integrati nel testing linguistico: esperienze di progettazione e validazione in prospettiva interlinguistica / Cristiana Cervini. - ELETTRONICO. - (2016), pp. 64-85.

Approcci integrati nel testing linguistico: esperienze di progettazione e validazione in prospettiva interlinguistica.

CERVINI, CRISTIANA
2016

Abstract

Language learning evalutation and testing are always controversial within institutional practices. In this contribution we will display the research and development steps followed in the conception and validation of SELF – Système d’Evaluation en Langues à visée formative, in its six different languages (Italian, English – already deployed on more than 4,000 students – Japanese, Chinese, Spanish and French), with particular emphasis on the approach followed according to the cycle of testing. We will focus on the application of the validity and usefulness principles and we will sketch a frame for qualitative validation.
2016
Interdisciplinarità e apprendimento linguistico nei nuovi contesti formativi. L’apprendente di lingue tra tradizione e innovazione.
64
85
Approcci integrati nel testing linguistico: esperienze di progettazione e validazione in prospettiva interlinguistica / Cristiana Cervini. - ELETTRONICO. - (2016), pp. 64-85.
Cristiana Cervini
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/558268
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact