Some of the hows and whys about teaching probability are considered. After a quick historical introduction we identify as a main issue the lack of probabilistic culture in the country. Some possible reasons for the intrinsic difficulties of the discipline are discussed and ideas on how to teach it are proposed. Novel perspectives beyond classical motives on why teaching probability are shortly outlined.

Insegnare la Probabilità. Come (?) e Perché (!) / Pierluigi Contucci. - STAMPA. - (2013), pp. 13-19.

Insegnare la Probabilità. Come (?) e Perché (!)

CONTUCCI, PIERLUIGI
2013

Abstract

Some of the hows and whys about teaching probability are considered. After a quick historical introduction we identify as a main issue the lack of probabilistic culture in the country. Some possible reasons for the intrinsic difficulties of the discipline are discussed and ideas on how to teach it are proposed. Novel perspectives beyond classical motives on why teaching probability are shortly outlined.
2013
La didattica della matematica come chiave di lettura delle situazioni d'aula
13
19
Insegnare la Probabilità. Come (?) e Perché (!) / Pierluigi Contucci. - STAMPA. - (2013), pp. 13-19.
Pierluigi Contucci
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/258087
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact