Quore per un lavoro in divenire by Raffaella Giordano (1999) constitutes a case in contemporary dance for its performative turn: the attention to the material culture of the body on stage affects the reception of the work, not only rational and contemplative but perceptive and sensorial, summoning the spectators to participate as witnesses of a rite with transformative values. The analysis of the dramaturgy of dance in Quore is based on interviews and archive documents from the historical Sosta Palmizi company.
Quore per un lavoro in divenire di Raffaella Giordano (1999) costituisce una caso nella danza contemporanea per la sua svolta performativa: l'attenzione alla cultura materiale del corpo in scena incide sulla ricezione dell'opera, non solo razionale e contemplativa ma percettiva e sensoriale, convocando alla partecipazione gli spettatori come testimoni di un rito con valenze trasformative. L'analisi della drammaturgia della danza in Quore si basa su interviste e documenti d'archivio della storica compagnia Sosta Palmizi.
Fabris, R.M. (2012). Corpo e dono nel Quore di Raffaella Giordano. Roma : Aracne.
Corpo e dono nel Quore di Raffaella Giordano
Rita Maria Fabris
Primo
2012
Abstract
Quore per un lavoro in divenire by Raffaella Giordano (1999) constitutes a case in contemporary dance for its performative turn: the attention to the material culture of the body on stage affects the reception of the work, not only rational and contemplative but perceptive and sensorial, summoning the spectators to participate as witnesses of a rite with transformative values. The analysis of the dramaturgy of dance in Quore is based on interviews and archive documents from the historical Sosta Palmizi company.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


