Some thoughts on the practice of translation from Greek and Latin today at the center of heated discussions on the structure of the classical high school as an intellectual exercise, critical confrontation with ones own tradition, stimulus to innovation, dialogue with diversity, ethical challenge.

La traduzione come ascolto dell'altro

Neri Camillo
2020

Abstract

Some thoughts on the practice of translation from Greek and Latin today at the center of heated discussions on the structure of the classical high school as an intellectual exercise, critical confrontation with ones own tradition, stimulus to innovation, dialogue with diversity, ethical challenge.
2020
Figure dell’altro. Identità, alterità, stranierità
23
38
Neri Camillo
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
2_Neri_def.pdf

accesso aperto

Descrizione: Capitolo
Tipo: Versione (PDF) editoriale
Licenza: Licenza per accesso libero gratuito
Dimensione 181.62 kB
Formato Adobe PDF
181.62 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/807151
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact