SANSAVINI, ALESSANDRA
SANSAVINI, ALESSANDRA
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA “RENZO CANESTRARI”
Docenti di ruolo di Ia fascia
A multiple targeted research protocol for a quasi-experimental trial in primary school children based on an active break intervention: The imola active breaks (i-move) study
2020 Masini A.; Lanari M.; Marini S.; Tessari A.; Toselli S.; Stagni R.; Bisi M.C.; Bragonzoni L.; Gori D.; Sansavini A.; Ceciliani A.; Dallolio L.
A new time-use diary app to measure parental investments
2023 Bigoni, M. , Bortolotti, S., Fort, M., Guarini, A., Iorio, D., Monfardini, C., Sansavini, A., Sansone, D., Suttora, C.
A parent-implemented language intervention for late talkers: An exploratory study on low-risk preterm and full-term children
2020 Zuccarini M.; Suttora C.; Bello A.; Aceti A.; Corvaglia L.; Caselli M.C.; Guarini A.; Sansavini A.
Alunni con disabilità figli di migranti: fattori di rischio e fattori di protezione. Nuove sfide e nuovi modelli di supporto e integrazione.
2012 Sansavini A.; Guarini A.
Analisi longitudinale delle competenze cognitive in bambini nati pretermine a 2 1/2, 3 1/2 e 8 anni
2005 GUARINI A.; SANSAVINI A.; ALESSANDRONI R.; FABBRI C.; SAVINI S.; VANDINI S.; AQUILANO G.; PAOLETTI V.; FALDELLA G.
Apprendimenti nei bambini nati pretermine in età scolare: lettura, scrittura, matematica
2013 Guarini A.; Sansavini A.
Are early grammatical and phonological working memory abilities affected by preterm birth?
2007 Sansavini A.; Guarini A.; Alessandroni R.; Faldella G.; Giovanelli G.; Salvioli G.P.
Aumento delle diagnosi di Disturbi Specifici dell'Apprendimento in Italia: Quali fattori concorrono nel determinare tale aumento?
2019 Sansavini A.; Simion F.
Bambini 0-6 anni ai tempi del COVID-19 raccontati da genitori, educatori e insegnanti
2021 Sansavini A., Trombini E., Baratella G., Fabbri L., Fusaro L., Menabò Laura, Nicoletti S. M. E., Zuccarini M., Guarini A.
Bambini invisibili ai tempi del Covid-19? La loro voce attraverso i racconti dei genitori.
2021 Guarini Annalisa, Trombini Elena, Sansavini Alessandra
Basic numerical processes in preterms
2006 Guarini A.; Sansavini A.; Giovanelli G.; Alessandroni R.; Faldella G.; Ansari D.; Karmiloff-Smith A.
Basic numerical processes in very preterm children: A critical transition from preschool to school age
2014 A. Guarini;A. Sansavini;M. Fabbri;R. Alessandroni;G. Faldella;A. Karmiloff-Smith
CDI narratives: Italian data, methods and results.
2009 Sansavini A.; Mazzanti C.
Child Language Teaching and Therapy
In corso di stampa Sansavini A.
Co-regolazione diadica madre-bambino, qualità affettiva e sviluppo comunicativo-linguistico a 12 mesi in bambini nati estremamente pretermine
2013 Sansavini A.; Guarini A.; Savini S.; Zavagli V.
Cognitive and communicative-linguistic developmental trajectories of extremely preterm infants: a longitudinal study in the first year of life
2011 Savini S.; Sansavini A.; Guarini A.
Cognitive and linguistic abilities in preterm children at preschool age
2009 Guarini A.; Sansavini A.; Savini S.; Fabbri C.; Aquilano G. Alessandroni R.; Faldella G.; Karmiloff-Smith A.
Cognitive, motor and comunicative-linguistic developmental trajectories of extremely low gestational age preterms compared to full terms: a longitudinal study in the first year of life.
2012 Sansavini A.; Savini S.; Guarini A.
Competenze cognitive e linguistiche di bambini nati pretermine esaminati longitudinalmente a 2 e mezzo, 3 e mezzo e 6 anni
2005 Guarini A.; Sansavini A.; Alessandroni R.; Fabbri C.; Savini S.; Vandini S.; Aquilano G.; Paoletti V.; Faldella G.
Competenze fonologiche, lessicali e grammaticali in bambini nati pretermine a 5 anni.
2013 Guarini A.; Sansavini A.; Savini S.; Pasqualetti P.; Marini A.
Titolo | Autore(i) | Anno | Periodico | Editore | Tipo | File |
---|---|---|---|---|---|---|
A multiple targeted research protocol for a quasi-experimental trial in primary school children based on an active break intervention: The imola active breaks (i-move) study | Masini A.; Lanari M.; Marini S.; Tessari A.; Toselli S.; Stagni R.; Bisi M.C.; Bragonzoni L.; Gor...i D.; Sansavini A.; Ceciliani A.; Dallolio L. | 2020-01-01 | INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH | - | 1.01 Articolo in rivista | ijerph-17-06123.pdf |
A new time-use diary app to measure parental investments | Bigoni, M. , Bortolotti, S., Fort, M., Guarini, A., Iorio, D., Monfardini, C., Sansavini, A., San...sone, D., Suttora, C. | 2023-01-01 | - | IZA Institute of Labor Economics | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
A parent-implemented language intervention for late talkers: An exploratory study on low-risk preterm and full-term children | Zuccarini M.; Suttora C.; Bello A.; Aceti A.; Corvaglia L.; Caselli M.C.; Guarini A.; Sansavini A. | 2020-01-01 | INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH | - | 1.01 Articolo in rivista | ijerph-17-09123.pdf |
Alunni con disabilità figli di migranti: fattori di rischio e fattori di protezione. Nuove sfide e nuovi modelli di supporto e integrazione. | Sansavini A.; Guarini A. | 2012-01-01 | - | Liguori | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Analisi longitudinale delle competenze cognitive in bambini nati pretermine a 2 1/2, 3 1/2 e 8 anni | GUARINI A.; SANSAVINI A.; ALESSANDRONI R.; FABBRI C.; SAVINI S.; VANDINI S.; AQUILANO G.; PAOLETT...I V.; FALDELLA G. | 2005-01-01 | QUADERNI DI PEDIATRIA | - | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Apprendimenti nei bambini nati pretermine in età scolare: lettura, scrittura, matematica | Guarini A.; Sansavini A. | 2013-01-01 | - | FRANCO ANGELI | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Are early grammatical and phonological working memory abilities affected by preterm birth? | Sansavini A.; Guarini A.; Alessandroni R.; Faldella G.; Giovanelli G.; Salvioli G.P. | 2007-01-01 | JOURNAL OF COMMUNICATION DISORDERS | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Aumento delle diagnosi di Disturbi Specifici dell'Apprendimento in Italia: Quali fattori concorrono nel determinare tale aumento? | Sansavini A.; Simion F. | 2019-01-01 | PSICOLOGIA CLINICA DELLO SVILUPPO | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Bambini 0-6 anni ai tempi del COVID-19 raccontati da genitori, educatori e insegnanti | Sansavini A., Trombini E., Baratella G., Fabbri L., Fusaro L., Menabò Laura, Nicoletti S. M. E., ...Zuccarini M., Guarini A. | 2021-01-01 | - | Erickson | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Bambini invisibili ai tempi del Covid-19? La loro voce attraverso i racconti dei genitori. | Guarini Annalisa, Trombini Elena, Sansavini Alessandra | 2021-01-01 | - | Edizioni Junior | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Basic numerical processes in preterms | Guarini A.; Sansavini A.; Giovanelli G.; Alessandroni R.; Faldella G.; Ansari D.; Karmiloff-Smith A. | 2006-01-01 | WORLD JOURNAL OF PEDIATRICS | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Basic numerical processes in very preterm children: A critical transition from preschool to school age | A. Guarini;A. Sansavini;M. Fabbri;R. Alessandroni;G. Faldella;A. Karmiloff-Smith | 2014-01-01 | EARLY HUMAN DEVELOPMENT | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
CDI narratives: Italian data, methods and results. | Sansavini A.; Mazzanti C. | 2009-01-01 | - | s.n | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Child Language Teaching and Therapy | Sansavini A. | 9999-01-01 | CHILD LANGUAGE TEACHING AND THERAPY | - | 8.01 Ruolo editoriale in rivista | - |
Co-regolazione diadica madre-bambino, qualità affettiva e sviluppo comunicativo-linguistico a 12 mesi in bambini nati estremamente pretermine | Sansavini A.; Guarini A.; Savini S.; Zavagli V. | 2013-01-01 | - | Vita e Pensiero | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Cognitive and communicative-linguistic developmental trajectories of extremely preterm infants: a longitudinal study in the first year of life | Savini S.; Sansavini A.; Guarini A. | 2011-01-01 | - | IASCL- The Intern. Assoc. for Study Child Lang. | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Cognitive and linguistic abilities in preterm children at preschool age | Guarini A.; Sansavini A.; Savini S.; Fabbri C.; Aquilano G. Alessandroni R.; Faldella G.; Karmilo...ff-Smith A. | 2009-01-01 | ACTA PAEDIATRICA | - | 1.06 Abstract in rivista | - |
Cognitive, motor and comunicative-linguistic developmental trajectories of extremely low gestational age preterms compared to full terms: a longitudinal study in the first year of life. | Sansavini A.; Savini S.; Guarini A. | 2012-01-01 | - | Nova Science Publishers, Inc. | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Competenze cognitive e linguistiche di bambini nati pretermine esaminati longitudinalmente a 2 e mezzo, 3 e mezzo e 6 anni | Guarini A.; Sansavini A.; Alessandroni R.; Fabbri C.; Savini S.; Vandini S.; Aquilano G.; Paolett...i V.; Faldella G. | 2005-01-01 | ACTA NEONATOLOGICA & PEDIATRICA | - | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Competenze fonologiche, lessicali e grammaticali in bambini nati pretermine a 5 anni. | Guarini A.; Sansavini A.; Savini S.; Pasqualetti P.; Marini A. | 2013-01-01 | - | Università Milano-Bicocca | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |