PECORI, BARBARA
PECORI, BARBARA
ARAG - AREA FINANZA E PARTECIPATE
Collaboratori
A LEARNING ENVIRONMENT FOR PHYSICS LABORATORY ACTIVITIES (LEPLA): A WEB BASED TOOL FOR PROMOTING LABORATORY WORK IN PHYSICS EDUCATION
2005 B. Pecori; B. Zoltowsky; C. O’Sullivan
A Longitudinal Approach to Appropriation of Science Ideas: A Study of Students’ Trajectories in Thermodynamics
2010 Levrini O.; Fantini P.; Pecori B.; Gagliardi M.; Tasquier G.; Scarongella MT.
Comparison between gravitational and inertial mass: Two experiments with Real Time Laboratory
2012 TORZO G.; PECORI B
Corsi Laboratori al Dipartimento di Fisica, attività del PLS2
2009 D Cavalcoli; M. Spurio; G. Sartorelli;B. Fraboni; F. Boscherini;D. Dallacasa; P. Focardi; P Fantazzini; B Pecori; M.P. Morigi
CULTURAL CONTENT KNOWLEDGE: PROVIDING BIG PICTURE OF PHYSICS TO ITALIAN SCHOOL STUDENTS GIFTED IN SCIENCES
2012 O. Levrini; E. Bertozzi; M. Gagliardi; N. Grimellini-Tomasini; B. Pecori; G. Tasquier; I. Galili
Defining and Operationalizing Appropriation for Science Learning
2015 Olivia Levrini;Paola Fantini;Giulia Tasquier;Barbara Pecori;Mariana Levin
DIDATTICA DELLA FISICA
2005 B. Pecori; M. Gagliardi; O. Levrini
FISICA con Fisica Moderna
2007 F. Boscherini; M. Cuffiani; B. Pecori; G. Venturoli
FISICA, Seconda Edizione
2006 F. Boscherini; M. Cuffiani; B. Pecori; G. Venturoli
Forms of productive complexity as criteria for educational reconstruction: the design of a teaching proposal on thermodynamics
2014 Olivia Levrini; Paola Fantini; Barbara Pecori; Giulia Tasquier
From heuristics to humble theories in physics education: the case of modelling personal appropriation of thermodynamics in naturalistic settings
2011 O. Levrini; Tasquier G.; B. Pecori; P. Fantini
From Heuristics to Humble Theories in Physics Education: The Case of Modelling Personal Appropriation of Thermodynamics in Naturalistic Settings
2014 Olivia Levrini;Giulia Tasquier;Barbara Pecori;Paola Fantini
How can RRI become a permanent aspect of science teaching?
2016 Venturi, M.; Bertozzi, E.; Pecori, B.
Il pendolo di Foucault in S.Petronio
2005 Dragoni G.; Fraboni B.; Palmonari F.; Pecori B.; Rossi A.M.
IL PROGETTO EUROPEO LEPLA: RISORSE IN INTERNET PER PROMUOVERE LE ATTIVITA’ DI LABORATORIO NELL’INSEGNAMENTO DELLA FISICA
2005 B. Pecori; V. Villani; B. Zoltowski
Incontri di Fisica
2005 A.M.Rossi; O.Levrini; A. Spizzichino; B.Pecori
L'esperimento più bello della fisica
2009 Olivia Levrini; Giorgio Lulli; Barbara Pecori; Barbara Poli
L'esperimento più bello della fisica - Sito web
2009 G. Lulli; F. Bisi; O. Levrini; B. Pecori; M. Gagliardi; S. Bergia; G. Degli Esposti; A. Desalvo; D. Gonzalez; V. Morandi; R. Rosa; G. Poggi
LA FISICA NEL PARCO GIOCHI FA BENE ANCHE AL CURRICULUM
2005 B.Pecori; M.Facchini; G.Pezzi; F.Fasano
La natura e le abilità del pensiero scientifico
2017 margherita venturi, barbara pecori, barbara mantovani
Titolo | Autore(i) | Anno | Periodico | Editore | Tipo | File |
---|---|---|---|---|---|---|
A LEARNING ENVIRONMENT FOR PHYSICS LABORATORY ACTIVITIES (LEPLA): A WEB BASED TOOL FOR PROMOTING LABORATORY WORK IN PHYSICS EDUCATION | B. Pecori; B. Zoltowsky; C. O’Sullivan | 2005-01-01 | - | University of Zilina | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
A Longitudinal Approach to Appropriation of Science Ideas: A Study of Students’ Trajectories in Thermodynamics | Levrini O.; Fantini P.; Pecori B.; Gagliardi M.; Tasquier G.; Scarongella MT. | 2010-01-01 | - | International Society of the Learning Sciences | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Comparison between gravitational and inertial mass: Two experiments with Real Time Laboratory | TORZO G.; PECORI B | 2012-01-01 | LATIN AMERICAN JOURNAL OF PHYSICS EDUCATION | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Corsi Laboratori al Dipartimento di Fisica, attività del PLS2 | D Cavalcoli; M. Spurio; G. Sartorelli;B. Fraboni; F. Boscherini;D. Dallacasa; P. Focardi; P Fanta...zzini; B Pecori; M.P. Morigi | 2009-01-01 | - | - | 7.12 Attività espositiva:Mostra o Esposizione | - |
CULTURAL CONTENT KNOWLEDGE: PROVIDING BIG PICTURE OF PHYSICS TO ITALIAN SCHOOL STUDENTS GIFTED IN SCIENCES | O. Levrini; E. Bertozzi; M. Gagliardi; N. Grimellini-Tomasini; B. Pecori; G. Tasquier; I. Galili | 2012-01-01 | - | s.n | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Defining and Operationalizing Appropriation for Science Learning | Olivia Levrini;Paola Fantini;Giulia Tasquier;Barbara Pecori;Mariana Levin | 2015-01-01 | THE JOURNAL OF THE LEARNING SCIENCES | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
DIDATTICA DELLA FISICA | B. Pecori; M. Gagliardi; O. Levrini | 2005-01-01 | - | Bononia University Press | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
FISICA con Fisica Moderna | F. Boscherini; M. Cuffiani; B. Pecori; G. Venturoli | 2007-01-01 | - | Casa Editrice Ambrosiana | 5.01 Libro (Traduzione) | - |
FISICA, Seconda Edizione | F. Boscherini; M. Cuffiani; B. Pecori; G. Venturoli | 2006-01-01 | - | Casa Editrice Ambrosiana | 3.02 Curatela | - |
Forms of productive complexity as criteria for educational reconstruction: the design of a teaching proposal on thermodynamics | Olivia Levrini; Paola Fantini; Barbara Pecori; Giulia Tasquier | 2014-01-01 | PROCEDIA: SOCIAL & BEHAVIORAL SCIENCES | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
From heuristics to humble theories in physics education: the case of modelling personal appropriation of thermodynamics in naturalistic settings | O. Levrini; Tasquier G.; B. Pecori; P. Fantini | 2011-01-01 | - | S. Adduca et al. | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
From Heuristics to Humble Theories in Physics Education: The Case of Modelling Personal Appropriation of Thermodynamics in Naturalistic Settings | Olivia Levrini;Giulia Tasquier;Barbara Pecori;Paola Fantini | 2014-01-01 | - | Springer International Publishing Switzerland | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
How can RRI become a permanent aspect of science teaching? | Venturi, M.; Bertozzi, E.; Pecori, B. | 2016-01-01 | - | - | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Il pendolo di Foucault in S.Petronio | Dragoni G.; Fraboni B.; Palmonari F.; Pecori B.; Rossi A.M. | 2005-01-01 | - | - | 7.12 Attività espositiva:Mostra o Esposizione | - |
IL PROGETTO EUROPEO LEPLA: RISORSE IN INTERNET PER PROMUOVERE LE ATTIVITA’ DI LABORATORIO NELL’INSEGNAMENTO DELLA FISICA | B. Pecori; V. Villani; B. Zoltowski | 2005-01-01 | ENSENANZA DE LAS CIENCIAS | - | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Incontri di Fisica | A.M.Rossi; O.Levrini; A. Spizzichino; B.Pecori | 2005-01-01 | - | - | 7.12 Attività espositiva:Mostra o Esposizione | - |
L'esperimento più bello della fisica | Olivia Levrini; Giorgio Lulli; Barbara Pecori; Barbara Poli | 2009-01-01 | - | - | 7.12 Attività espositiva:Mostra o Esposizione | - |
L'esperimento più bello della fisica - Sito web | G. Lulli; F. Bisi; O. Levrini; B. Pecori; M. Gagliardi; S. Bergia; G. Degli Esposti; A. Desalvo; ...D. Gonzalez; V. Morandi; R. Rosa; G. Poggi | 2009-01-01 | - | - | 7.04 Software | - |
LA FISICA NEL PARCO GIOCHI FA BENE ANCHE AL CURRICULUM | B.Pecori; M.Facchini; G.Pezzi; F.Fasano | 2005-01-01 | ENSENANZA DE LAS CIENCIAS | - | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
La natura e le abilità del pensiero scientifico | margherita venturi, barbara pecori, barbara mantovani | 2017-01-01 | SCUOLA ITALIANA MODERNA | - | 1.01 Articolo in rivista | - |