Sfoglia per Autore
A longitudinal analysis of the Italian national standardized mathematics test
2015 Laura Branchetti; Federica Ferretti; Alice Lemmo; Andrea Maffia; Francesca Martignone; Mariagiulia Matteucci; Stefania Mignani
Un approccio longitudinale per l'analisi delle prove Invalsi di matematica: cosa ci può dire sugli studenti in difficoltà
2016 Bolondi, Giorgio; Branchetti, Laura; Ferretti, Federica; Lemmo, Alice; Maffia, Andrea; Martignone, Francesca; Matteucci, Mariagiulia; Mignani, Stefania; Santi, George
Intuitive and formal models of whole number multiplication: Relations and emerging structures
2018 Andrea Maffia; Maria Alessandra Mariotti
Exploiting the potential of primary historical sources in primary school: a focus on teacher’s actions
2019 Andrea Maffia
L’autoefficacia e le emozioni verso la matematica dei futuri insegnanti di scuola dell’infanzia e primaria.
2019 ANDREA CIANI; FEDERICA FERRETTI; ALICE LEMMO; ANDREA MAFFIA; CARLA PROVITERA
A Clustering Method for Multiple-Answer Questions on Pre-service Primary Teachers’ Views of Mathematics
2020 Maffia, Andrea; Rossi Tisbeni, Simone; Ferretti, Federica; Lemmo, Alice
Mathematics educators are speaking about PISA, aren't they?
2020 Chiara Giberti; Andrea Maffia
From action to symbols: giving meaning to the symbolic representation of the distributive law in primary school
2020 Andrea Maffia; Maria Alessandra Mariotti
Monomials and polynomials: The long March towards a definition
2020 Giorgio Bolondi; Federica Ferretti; Andrea Maffia
On the mathematics teacher’s use of gestures as pivot signs in semiotic chains
2020 Andrea Maffia; Cristina Sabena
Promoting creative insubordination using Escape Games in mathematics
2022 Andrea Bertoni; Andrea Maffia
On the use of boardgames to develop young children's number sense
2022 Andrea Maffia; Liliana Silva
High School Students’ Use of Digital General Resources During Lockdown
2022 Alice Lemmo; Andrea Maffia
Promuovere l’autovalutazione coi giochi da tavolo: il modello del progetto Numeri e Pedine
2022 Liliana Silva; Andrea Maffia
“Quattro gatti… e due gufi!”: la valutazione delle abilità matematiche per mezzo di un gioco da tavolo
2022 Liliana Silva; Andrea Maffia
Parents' Influence on Children Mathematical Activity During Lockdown
2022 Andrea Maffia
Design principles for mathematics education in prison : an exploratory study = Design principles per una didattica della matematica in carcere : una ricerca esplorativa
2022 Maffia Andrea; Luca Decembrotto
Primitive Model of Partitive Division: A Replication of the Fischbein et al. Study
2022 Chiara Giberti; Andrea Maffia
Problemi aperti relativi all'uso dei colori nella didattica della matematica
2022 Andrea Maffia; Liliana Silva; Alessandro Rizzi
Rhythmic instrumental orchestration: Joining two theoretical perspectives in designing an online summer school
2022 Angelika Bikner-Ahsbahs; Jana Trgalova; Andrea Maffia; Arthur Bakker; Dorota Lembrér
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile