Sfoglia per Autore
Assessing a (gifted) child in parent-teacher conference: Participants’ resources to pursue (and resist) a no-problem trajectory
2019 L. Caronia; Chiara Dalledonne Vandini
Video-coaching to support inclusive practice in ECEC: Final recommendations from the TRACKs project.
2020 Lucia Balduzzi; Arianna Lazzari; Chiara Dalledonne Vandini; Lara Furieri; M. Ślusarczyk; M. Woźniak; U. Majerska; S. Verschaeve; J. De Mets
Sostenere la ri essività di educatori e insegnanti attraverso la video-analisi per creare contesti inclusivi: lo studio di caso italiano
2020 Chiara Dalledonne Vandini; Daria Quaglia; Daniela Turco Liverani
Un modello di analisi delle domande aperte nell’indagine nazionale SIRD sulla didattica a distanza durante l’emergenza Covid-19 = A model for the analysis of open questions in the national SIRD survey on remote education during the Covid-19 emergency
2020 Federico Batini; Giulia Barbisoni; Eleonora Pera; Giulia Toti; Patrizia Sposetti; Giordana Szpunar; Sara Gabrielli; Irene Stanzione; Chiara Dalledonne Vandini; Carole Montefusco; Mariagrazia Santonicola; Rosa Vegliante; Arianna L. Morini; Lucia Scipione
“My kid, my rule”: Governing children’s digital footprints as a source of dialectical tensions between mothers and daughters-in-law
2020 Davide Cino; Chiara Dalledonne Vandini
Toolbox: Outlines for using video analysis and video coaching as a tool for professionalizing ECEC workforce and training future ECEC professionals. Outcome of the TRACKs project2
2020 Verschaeve, S. De Mets, J., Van Avermaet, P., Ślusarczyk, M., Woźniak, M., Majerska, U., Pustułka, P.; Balduzzi Lucia., Lazzari, Arianna; Dalledonne Vandini Chiara; Furieri Lara.,
Lessons learnt from case studies : TOOLBOX OF KNOWLEDGE, EXPERIENCES AND GOOD PRACTICES. Outcome of the TRACKs project
2020 Balduzzi, Lucia; Lazzari Arianna; Dalledonne Vandini Chiara; Furieri Lara., Migliarini, Valentina. Ślusarczyk, M., Woźniak, M., Majerska, U., Pustułka, P., Verschaeve, S., De Mets, J., Lessons learnt from case studies Toolbox Of Knowledge, Experiences and Good Practices. Cracow: August (2020), Jagiellonian University
Negotiating epistemic authority in parent-teacher conferences : non-native parents reclaiming agency against the backdrop of linguistic and cultural differences
2020 Chiara Dalledonne Vandini; Davide Cino
Fare i compiti a casa. Uno studio etnografico di un'attività quotidiana svolta in famiglia
2020 ivana bolognesi; chiara dalledonne vandini
Managing knowledge in parent-teacher conferences :participants’ resources to pursue different assessment trajectories = La gestione della conoscenza nei colloqui genitori-insegnanti : risorse comunicative e traiettorie valutative
2020 Chiara Dalledonne Vandini; Davide Cino
“Why Does a Teacher Feel the Need to Post My Kid?” : Parents and Teachers Constructing Morally Acceptable Boundaries of Children’s Social Media PresencE
2020 Davide Cino; chiara Dalledonne Vandini
Gestione della conoscenza e negoziazione dell’autorità epistemica nei colloqui tra genitori e insegnanti: Competenza interazionale ed efficacia epistemica
2021 chiara Dalledonne Vandini
Sostenere lo sviluppo della professionalità nei servizi per la prima infanzia: riflessioni tratte dal progetto TRACKs
2021 Balduzzi, L; Dalledonne Vandini C.
Distance Learning at Emilia-Romagna’s Schools : a First In-Depth Quantitative and Qualitative Analysis from the Teachers’ Perspective
2021 Andrea Ciani; Chiara DalleDonne Vandini, Aurora Ricci, Lucia Scipione
La relazione sospesa. La voce degli insegnanti emiliano-romagnoli sull'esperienza della DAD nella scuola dell'infanzia
2021 Chiara Dalledonne Vandini; Lucia Scipione
Accogliere oltre le distanze: ripensare le pratiche di ambientamento e e partecipazione delle famiglie nei servizi per l'infanzia ai tempi della pandemia
2021 Arianna Lazzari; Chiara Dalledonne Vandini
Distance Learning At Emilia-Romagna’S Schools. A First In-Depth Quantitative And Qualitative Analysis From The Teachers’ Perspective
2021 Andrea CIANI, Chiara DALLEDONNE VANDINI, Aurora RICCI, Lucia SCIPIONE
Commenti e riflessioni sulla DAD nel questionario SIRD: studio esplorativo dei dati dell'Emilia-Romagna = Comments and reflections on DAD in the SIRD questionnaire: an exploratory study of the Emilia Romagna data
2021 chiara dalledonne vandini; lucia scipione
Didattica a distanza e strategie didattiche: vissuti e percezioni degli insegnanti emiliano-romagnoli = Distance learning and teaching strategies: experiences and perceptions of Emilia-Romagna teachers
2021 Chiara Dalledonne Vandini; Lucia Scipione
La correction des devoirs à la maison: une recherche ethnographique avec des mères et des enfants en Italie = Homework correction: an ethnographic research with mothers and children in Italy
2021 ivana bolognesi; chiara Dalledonne Vandini
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile