Sfoglia per Autore
Developmental patterns at three and six months in preterm Italian infants investigated through parents' reports
2005 Sansavini A.; Brighi A.; Nicoletti S.; Savini S.; Guarini A.; Alessandroni R.; Vandini S.; Faldella G.; Genta M. L.
Espressione delle emozioni e relazioni tra pari al nido
2005 Mazzanti C.; Brighi A.; Nicoletti S.
A microanalytic study of gaze and expressivity in at risk dyads: Psychotic mothers and their infants at three months of age
2005 Brighi A.; Downing G.; Hornstein C.; Genta M.L.
Contesto sociale e competenza emotiva: la difficile arte di dissimulare le emozioni
2005 Brighi A.
Dissimulazione emotiva e competenza sociale nell'età prescolare
2005 Brighi A.; Genta M.L.
Peers and teachers perceived sociometric constructs: how training may help?
2006 Genta M.L.; Brighi A.; Mazzanti. C.; Nicoletti S.
Antecedenti comunicativi ed emotivi nella comparsa dell’attenzione coordinata agli oggetti.
2006 Brighi A. ; Genta M.L.; Comparini A.;
Sviluppo di nati pretermine di età gestazionale molto bassa a 3 e 6 mesi di vita: un confronto tra strumenti
2006 Sansavini A.; Brighi A.; Savini S.; Guarini A.; Nicoletti S.; Piccioni A.; Aquilano G.; Alessandroni R.; Faldella G.
La psicologia dello sviluppo: disegni microgenetici e complessità.
2006 Brighi A.
Moral orientation, bullying roles and gender differences in Italian adolescents.
2007 Brighi A.; Genta M.L.; Guidi C.; D'agnese S.
Contesti culturali e processi di crescita
2007 Brighi A.; Emiliani F.
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti.
2007 MAZZANTI C.; BRIGHI A.; NICOLETTI S.; GALLINGANI F.; GUARINI A.; SANSAVINI A.; GENTA M. L.
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks
2007 Brighi A.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Gallingani F.; Guarini A.; Sansavini A.; Genta M.L.
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning?
2007 Kutnick P.; Brighi A.; Avgitidou S.; Genta M.L. ; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega Ruiz R.;Rautamies E.; Colwell J.; Tsalagiorgou E.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Sansavini A.; Guarini A.; Romera E.; Monks C.; Lofqvist M.
Preface and Summary
2008 KUTNICK P.; GENTA M. L.; BRIGHI A.; SANSAVINI A.
Cyberbullying: a new context for bullying.
2008 Genta M.L.; Brighi A.; Berdondini L.; Guarini;A.
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact.
2008 Genta M.L.;Brighi A.; Guarini A.
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions.
2008 Genta M. L.; Brighi A.; Sansavini A.; Guarini A.; Nicoletti S.; Mazzanti C.; Gallingani F.
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2.
2008 Kutnick P.; Avgitidou S.; Genta M. L.; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega Ruiz R.; Brighi A.; Colwell J.; Gallingani F.; Guarini A.; Löfqvist M.; Marselou V.; Mazzanti C.; Monks C.; Nicoletti S.; Rautamies E.; Romera E.; Sansavini A.; Tsalagiorgou E.
Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning
2008 KUTNICK P.; GENTA M. L.; BRIGHI A.; SANSAVINI A.
Titolo | Autore(i) | Anno | Periodico | Editore | Tipo | File |
---|---|---|---|---|---|---|
Developmental patterns at three and six months in preterm Italian infants investigated through parents' reports | Sansavini A.; Brighi A.; Nicoletti S.; Savini S.; Guarini A.; Alessandroni R.; Vandini S.; Faldel...la G.; Genta M. L. | 2005-01-01 | - | Universidad de La Laguna | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Espressione delle emozioni e relazioni tra pari al nido | Mazzanti C.; Brighi A.; Nicoletti S. | 2005-01-01 | - | Nuove Grafiche Puddu | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
A microanalytic study of gaze and expressivity in at risk dyads: Psychotic mothers and their infants at three months of age | Brighi A.; Downing G.; Hornstein C.; Genta M.L. | 2005-01-01 | - | s.n | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Contesto sociale e competenza emotiva: la difficile arte di dissimulare le emozioni | Brighi A. | 2005-01-01 | - | Carrocci | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Dissimulazione emotiva e competenza sociale nell'età prescolare | Brighi A.; Genta M.L. | 2005-01-01 | - | Nuove Grafiche Puddu | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Peers and teachers perceived sociometric constructs: how training may help? | Genta M.L.; Brighi A.; Mazzanti. C.; Nicoletti S. | 2006-01-01 | - | University of Reykyavik | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Antecedenti comunicativi ed emotivi nella comparsa dell’attenzione coordinata agli oggetti. | Brighi A. ; Genta M.L.; Comparini A.; | 2006-01-01 | - | s.n | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Sviluppo di nati pretermine di età gestazionale molto bassa a 3 e 6 mesi di vita: un confronto tra strumenti | Sansavini A.; Brighi A.; Savini S.; Guarini A.; Nicoletti S.; Piccioni A.; Aquilano G.; Alessandr...oni R.; Faldella G. | 2006-01-01 | - | s.n | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
La psicologia dello sviluppo: disegni microgenetici e complessità. | Brighi A. | 2006-01-01 | - | Clueb | 2.04 Breve introduzione | - |
Moral orientation, bullying roles and gender differences in Italian adolescents. | Brighi A.; Genta M.L.; Guidi C.; D'agnese S. | 2007-01-01 | - | Università di Jena | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Contesti culturali e processi di crescita | Brighi A.; Emiliani F. | 2007-01-01 | - | sn | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti. | MAZZANTI C.; BRIGHI A.; NICOLETTI S.; GALLINGANI F.; GUARINI A.; SANSAVINI A.; GENTA M. L. | 2007-01-01 | - | Università di Bergamo | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks | Brighi A.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Gallingani F.; Guarini A.; Sansavini A.; Genta M.L. | 2007-01-01 | - | s.n | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning? | Kutnick P.; Brighi A.; Avgitidou S.; Genta M.L. ; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega R...uiz R.;Rautamies E.; Colwell J.; Tsalagiorgou E.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Sansavini A.; Guarini A.; Romera E.; Monks C.; Lofqvist M. | 2007-01-01 | EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Preface and Summary | KUTNICK P.; GENTA M. L.; BRIGHI A.; SANSAVINI A. | 2008-01-01 | - | CLUEB | 2.04 Breve introduzione | - |
Cyberbullying: a new context for bullying. | Genta M.L.; Brighi A.; Berdondini L.; Guarini;A. | 2008-01-01 | - | University of Wurzburg | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact. | Genta M.L.;Brighi A.; Guarini A. | 2008-01-01 | - | FMH EDICOES | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions. | Genta M. L.; Brighi A.; Sansavini A.; Guarini A.; Nicoletti S.; Mazzanti C.; Gallingani F. | 2008-01-01 | - | clueb | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2. | Kutnick P.; Avgitidou S.; Genta M. L.; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega Ruiz R.; Bri...ghi A.; Colwell J.; Gallingani F.; Guarini A.; Löfqvist M.; Marselou V.; Mazzanti C.; Monks C.; Nicoletti S.; Rautamies E.; Romera E.; Sansavini A.; Tsalagiorgou E. | 2008-01-01 | - | CLUEB | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning | KUTNICK P.; GENTA M. L.; BRIGHI A.; SANSAVINI A. | 2008-01-01 | - | clueb | 3.02 Curatela | - |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile