Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 85
Titolo Autore(i) Anno Periodico Editore Tipo File
Developmental patterns at three and six months in preterm Italian infants investigated through parents' reports Sansavini A.; Brighi A.; Nicoletti S.; Savini S.; Guarini A.; Alessandroni R.; Vandini S.; Faldel...la G.; Genta M. L. 2005-01-01 - Universidad de La Laguna 4.02 Riassunto (Abstract) -
Espressione delle emozioni e relazioni tra pari al nido Mazzanti C.; Brighi A.; Nicoletti S. 2005-01-01 - Nuove Grafiche Puddu 4.02 Riassunto (Abstract) -
A microanalytic study of gaze and expressivity in at risk dyads: Psychotic mothers and their infants at three months of age Brighi A.; Downing G.; Hornstein C.; Genta M.L. 2005-01-01 - s.n 4.01 Contributo in Atti di convegno -
Contesto sociale e competenza emotiva: la difficile arte di dissimulare le emozioni Brighi A. 2005-01-01 - Carrocci 2.01 Capitolo / saggio in libro -
Dissimulazione emotiva e competenza sociale nell'età prescolare Brighi A.; Genta M.L. 2005-01-01 - Nuove Grafiche Puddu 4.02 Riassunto (Abstract) -
Peers and teachers perceived sociometric constructs: how training may help? Genta M.L.; Brighi A.; Mazzanti. C.; Nicoletti S. 2006-01-01 - University of Reykyavik 4.01 Contributo in Atti di convegno -
Antecedenti comunicativi ed emotivi nella comparsa dell’attenzione coordinata agli oggetti. Brighi A. ; Genta M.L.; Comparini A.; 2006-01-01 - s.n 4.01 Contributo in Atti di convegno -
Sviluppo di nati pretermine di età gestazionale molto bassa a 3 e 6 mesi di vita: un confronto tra strumenti Sansavini A.; Brighi A.; Savini S.; Guarini A.; Nicoletti S.; Piccioni A.; Aquilano G.; Alessandr...oni R.; Faldella G. 2006-01-01 - s.n 4.02 Riassunto (Abstract) -
La psicologia dello sviluppo: disegni microgenetici e complessità. Brighi A. 2006-01-01 - Clueb 2.04 Breve introduzione -
Moral orientation, bullying roles and gender differences in Italian adolescents. Brighi A.; Genta M.L.; Guidi C.; D'agnese S. 2007-01-01 - Università di Jena 4.01 Contributo in Atti di convegno -
Contesti culturali e processi di crescita Brighi A.; Emiliani F. 2007-01-01 - sn 4.01 Contributo in Atti di convegno -
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti. MAZZANTI C.; BRIGHI A.; NICOLETTI S.; GALLINGANI F.; GUARINI A.; SANSAVINI A.; GENTA M. L. 2007-01-01 - Università di Bergamo 4.01 Contributo in Atti di convegno -
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks Brighi A.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Gallingani F.; Guarini A.; Sansavini A.; Genta M.L. 2007-01-01 - s.n 4.02 Riassunto (Abstract) -
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning? Kutnick P.; Brighi A.; Avgitidou S.; Genta M.L. ; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega R...uiz R.;Rautamies E.; Colwell J.; Tsalagiorgou E.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Sansavini A.; Guarini A.; Romera E.; Monks C.; Lofqvist M. 2007-01-01 EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL - 1.01 Articolo in rivista -
Preface and Summary KUTNICK P.; GENTA M. L.; BRIGHI A.; SANSAVINI A. 2008-01-01 - CLUEB 2.04 Breve introduzione -
Cyberbullying: a new context for bullying. Genta M.L.; Brighi A.; Berdondini L.; Guarini;A. 2008-01-01 - University of Wurzburg 4.02 Riassunto (Abstract) -
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact. Genta M.L.;Brighi A.; Guarini A. 2008-01-01 - FMH EDICOES 4.01 Contributo in Atti di convegno -
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions. Genta M. L.; Brighi A.; Sansavini A.; Guarini A.; Nicoletti S.; Mazzanti C.; Gallingani F. 2008-01-01 - clueb 2.01 Capitolo / saggio in libro -
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2. Kutnick P.; Avgitidou S.; Genta M. L.; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega Ruiz R.; Bri...ghi A.; Colwell J.; Gallingani F.; Guarini A.; Löfqvist M.; Marselou V.; Mazzanti C.; Monks C.; Nicoletti S.; Rautamies E.; Romera E.; Sansavini A.; Tsalagiorgou E. 2008-01-01 - CLUEB 2.01 Capitolo / saggio in libro -
Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning KUTNICK P.; GENTA M. L.; BRIGHI A.; SANSAVINI A. 2008-01-01 - clueb 3.02 Curatela -
Mostrati risultati da 1 a 20 di 85
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile