Sfoglia per Autore
Migliorare le relazioni per crescere. Percorsi di prevenzione per la scuola secondaria di I grado.
2018 Annalisa Guarini, Sandra Maria Elena Nicoletti, Luana Fusaro, Damiano Menin, Felicia Roga, Laura Menabò, Alessandra Sansavini, Antonella Brighi
Promuovere lo sviluppo delle competenze socio-emotive nella scuola primaria. Un percorso di prevenzione per il bullismo.
2018 Annalisa Guarini, Sandra Maria Elena Nicoletti, Luana Fusaro, Damiano Menin, Felicia Roga, Laura Menabò, Alessandra Sansavini, Antonella Brighi
RPC teacher-based program for improving coping strategies to deal with cyberbullying
2019 Guarini A.; Menin D.; Menabo L.; Brighi A.
Adolescenza e Internet: la voce dei genitori
2020 Annalisa Guarini, Luana Fusaro, Laura Menabò, Sandra Maria Elena Nicoletti, Melinda Parrilla
The P.E.A.C.E. pack program in Italian high schools: An intervention for victims of bullying
2020 Guarini A.; Menabo L.; Menin D.; Mameli C.; Skrzypiec G.; Slee P.; Brighi A.
Bambini 0-6 anni ai tempi del COVID-19 raccontati da genitori, educatori e insegnanti
2021 Sansavini A., Trombini E., Baratella G., Fabbri L., Fusaro L., Menabò Laura, Nicoletti S. M. E., Zuccarini M., Guarini A.
Promoting the integration of technology in teaching: An analysis of the factors that increase the intention to use technologies among Italian teachers
2021 Menabò L.; Sansavini A.; Brighi A.; Skrzypiec G.; Guarini A.
Stay Safe and Strong : Characteristics, Roles and Emotions of Student-Produced Comics Related to Cyberbullying
2022 Mameli, Consuelo; Menabò, Laura; Brighi, Antonella; Menin, Damiano; Culbert, Catherine; Hamilton, Jayne; Scheithauer, Herbert; Smith, Peter K.; Völlink, Trijntje; Willems, Roy A.; Purdy, Noel; Guarini, Annalisa
Distance Education among Italian Teachers: Differences and Experiences
2022 Menabo L.; Skrzypiec G.; Sansavini A.; Brighi A.; Guarini A.
Teachers' Self-Efficacy during the COVID-19 Pandemic in Greece: The Role of Risk Perception and Teachers' Relationship with Technology
2022 Andreou, E; Roussi, C; Tsermentseli, S; Menabo, L; Guarini, A
What roles matter? An explorative study on bullying and cyberbullying by using the eye-tracker
2023 Menabò, Laura; Skrzypiec, Grace; Slee, Phillip; Guarini, Annalisa
Why are Some Victims Also Bullies? The Role of Peer Relationship Management and Anger Regulation in Traditional Bullying
2023 Espino E.; Guarini A.; Menabò L.; Del Rey R.
Victimization and cybervictimization: The role of school factors
2023 Menabò L.; Skrzypiec G.; Slee P.; Guarini A.
Dipendenze tecnologiche e cyberbullismo
2024 Federica Ambrosini; Roberta Biolcati; Laura Menabo; Annalisa Guarini
Belonging matters: The impact of social identification with classmates, friends, and family on interpersonal distance and bullying/cyberbullying in adolescence
2024 JuanJuan Wei, Michela Candini, Laura Menabo, Annalisa Guarini, Monica Rubini, Francesca Frassinetti
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile