Sfoglia per Autore
Suonare con il Continuator è un’esperienza ottimale?
2004 Laura Ferrari; Simona Carlotti; Anna Rita Addessi; François Pachet
Suonare con il Continuator è un'"esperienza ottimale"?.
2004 L. Ferrari; S. Carlotti; A.R. Addessi; F. Pachet
New technologies for new music education: the Continuator in a classroom setting
2006 Laura Ferrari; Anna Rita Addessi; François Pachet
Without touch, without seeing. Children playing with a cybernetic musician.
2006 A.R. Addessi; L. Ferrari; F. Pachet
Young children’s Musical Experiences with a Flow Machine
2006 A.R. Addessi; S. Carlotti; L. Ferrari; F. Pachet F.
Go…Go! Gocciolina. Il viaggio di Gocciolina dal Nido alla Scuola dell’Infanzia
2008 Laura Ferrari
Dal ciangottio al babbling. Studi e ricerche sulla vocalità infantile nell'interazione fra pari
2008 Laura Ferrari
How many ways to say something: smiling, singing and bubbling!
2008 L. Ferrari; A.R. Addessi
I "gesti vocali" al Nido: interazioni fra pari
2009 Ferrari Laura; Addessi Anna Rita
Being in a group with my body and voice.
2009 L. Ferrari; A.R. Addessi
The children and the Continuator
2009 A.R. Addessi; L. Ferrari; D. Benghi; F. Regazzi; M. Marchini; F. Pachet
Me and you, me with you: Observation of vocal interactions among very young partners
2009 L. Ferrari; A.R Addessi
I "gesti vocali" al nido: interazioni tra pari.
2009 L. Ferrari; A.R. Addessi
MERYIC2009. $th Conference of the European Network of Music Educators and Researchers of Young Children. Abstracts
2009 Addessi A.R.; Ferrari L.; Young S.
The MoMu grid: Towards a complementary analysis of Movements and Music elements during the interactions among toddlers
2010 Ferrari L.; Addessi A.R.
Motor skills, music and communicative aspects in early peer-to-peer interactions: An open question
2011 Ferrari L.; Addessi A.R.
The MIROR Project: Musical interaction relaying on reflexion
2011 A.R.Addessi; S. Young; L. Ferrari
The MIROR Project
2011 Addessi A.R.; Ferrari L.
Observing Flow in child/music machine interaction.
2012 Addessi A.R.; Ferrari L.
Observing and measuring the Flow experience of children interacting with the MIROR platform.
2012 Addessi A.R.; Ferrari L.; Carugati F.
Titolo | Autore(i) | Anno | Periodico | Editore | Tipo | File |
---|---|---|---|---|---|---|
Suonare con il Continuator è un’esperienza ottimale? | Laura Ferrari; Simona Carlotti; Anna Rita Addessi; François Pachet | 2004-01-01 | - | CLUEP | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Suonare con il Continuator è un'"esperienza ottimale"?. | L. Ferrari; S. Carlotti; A.R. Addessi; F. Pachet | 2004-01-01 | - | University of Padua | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
New technologies for new music education: the Continuator in a classroom setting | Laura Ferrari; Anna Rita Addessi; François Pachet | 2006-01-01 | - | BONONIA UNIVERSITY PRESS | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Without touch, without seeing. Children playing with a cybernetic musician. | A.R. Addessi; L. Ferrari; F. Pachet | 2006-01-01 | - | Macquarie University | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Young children’s Musical Experiences with a Flow Machine | A.R. Addessi; S. Carlotti; L. Ferrari; F. Pachet F. | 2006-01-01 | - | Bononia University Press | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Go…Go! Gocciolina. Il viaggio di Gocciolina dal Nido alla Scuola dell’Infanzia | Laura Ferrari | 2008-01-01 | BAMBINI | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Dal ciangottio al babbling. Studi e ricerche sulla vocalità infantile nell'interazione fra pari | Laura Ferrari | 2008-01-01 | INFANZIA | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
How many ways to say something: smiling, singing and bubbling! | L. Ferrari; A.R. Addessi | 2008-01-01 | - | negri | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
I "gesti vocali" al Nido: interazioni fra pari | Ferrari Laura; Addessi Anna Rita | 2009-01-01 | - | Libreria Musicale Italiana (LIM) | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Being in a group with my body and voice. | L. Ferrari; A.R. Addessi | 2009-01-01 | - | University of Jyvaskyla | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
The children and the Continuator | A.R. Addessi; L. Ferrari; D. Benghi; F. Regazzi; M. Marchini; F. Pachet | 2009-01-01 | - | Bononia University Press | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Me and you, me with you: Observation of vocal interactions among very young partners | L. Ferrari; A.R Addessi | 2009-01-01 | - | Bononia University Press | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
I "gesti vocali" al nido: interazioni tra pari. | L. Ferrari; A.R. Addessi | 2009-01-01 | - | Libreria Musicale Italiana | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
MERYIC2009. $th Conference of the European Network of Music Educators and Researchers of Young Children. Abstracts | Addessi A.R.; Ferrari L.; Young S. | 2009-01-01 | - | Facoltà di Scienze della Formazione. Alma MAter St | 3.02 Curatela | - |
The MoMu grid: Towards a complementary analysis of Movements and Music elements during the interactions among toddlers | Ferrari L.; Addessi A.R. | 2010-01-01 | - | ICMPC11 | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Motor skills, music and communicative aspects in early peer-to-peer interactions: An open question | Ferrari L.; Addessi A.R. | 2011-01-01 | - | Metropolia University | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
The MIROR Project: Musical interaction relaying on reflexion | A.R.Addessi; S. Young; L. Ferrari | 2011-01-01 | - | Metropolian University | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
The MIROR Project | Addessi A.R.; Ferrari L. | 2011-01-01 | - | LEDIZIONI | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Observing Flow in child/music machine interaction. | Addessi A.R.; Ferrari L. | 2012-01-01 | - | Noldus Information Technology B.V., 2012 | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Observing and measuring the Flow experience of children interacting with the MIROR platform. | Addessi A.R.; Ferrari L.; Carugati F. | 2012-01-01 | - | University of Thessaloniki | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile